Despre mine

"Nobody can make you feel inferior without your permission." - Eleanor Roosevelt

04 mai 2011

Fantome la Hollywood


    Pentru cei mai multi dintre noi, Hollywood reprezinta un miraj feeric, o cetate a fanteziei, unde visele devin realitate prin intermediul peliculei de celuloid. Aflati insa ca nu tot ce se petrece aici este atat de mirific precum s-ar crede. De-a lungul vremii, in acest veritabil „lacas al zeilor filmului” unde poti gasi, dupa cate se spune, trei staruri pe metru patrat, s-au cosumat numeroase drame, a caror amprenta energetica s-a impregnat pentru vesnicie in memoria locurilor. Mai mult decat atat, zona a fost si este, se pare, una predestinata producerii unor intamplari din sfera paranormalului, cum ar fi de pilda fenomene de premonitie, telepatie sau poltergeist. Recent, cercetatorul britanic Craig Hamilton-Parker a dat publicitatii o carte in care dezvaluie multe dintre secretele niciodata relevate ale „cetatii filmului”, ca si intamplari bizare, pe care starurile de cinema si cantaretii ce au trecut pe la Hollywood, le-au trait aici.

 Fantoma lui Marilyn Monroe se iveste intr-o oglinda ciobita
 Desi considerata de multi critici de film mai mult o vampa, o „femeie-fatala” a deceniului cinci, decat o mare actrita, Marilyn Monroe a reusit sa se impuna publicului cinefil de pretutindeni, atat prin creatiile sale filmografice, cat si prin viata zbuciumata si mai ales prin moartea ei incarcata in mister. Relatarile despre aparitia spiritului neimpacat al actritei nu au fost rare. Una dintre ele ii apartine fostei sotii a lui Woody Allen, Mia Farrow, care s-a confestat jurnalistei de la „Fate” in legatura cu o experienta personala, traita in urma cu cativa ani. „Era in timpul filmarilor la Husbands and Wives, si intreaga echipa eram cazata la Hotelul Roosevelt. Intamplator sau nu, mie si lui Woody, ni s-a repartizat apartamentul lui Marilyn. Si intr-o seara, pe cand ma pieptanam, intr-o oglinda putin ciobita, in care se spunea ca se admira ea (Marilyn Monroe – n.n.), usa terasei exterioare s-a deschis brusc si o rafala de vant rece a patruns in camera. In clipa urmatoare, privind in oglinda, am vazut cat se poate de clar silueta Marilynei, executand o pirueta. Era frumoasa ca un inger, si chipul ei degaja o expresie de fericire absoluta. Speriata, dar si curioasa, m-am uitat instinctiv in spate, sperand ca voi vedea acolo originalul. Dar nu era nimeni, si cand m-am uitat iar in oglinda, imaginea disparuse...”

Jackie Chan a fost speriat de fantome la... teatrul chinezesc!
 Cu multi ani in urma, cand Jackie Chan era inca un tanar talentat, dar necunoscut, el sustine ca ar fi vazut o fantoma la teatrul chinezesc din Hollywood. „Ma aflam la un spectacol, impreuna cu un grup de prieteni si la un moment dat, cand lumina din sala s-a stins si gongul a batut, vestind inceperea piesei, cortina s-a dat in laturi si in golul format s-a ivit un chip, privindu-ne mirat. Ceea ce ne-a uimit pe toti a fost faptul ca tipul purta o palarie tare caraghioasa, de pe timpurile lui Capone! In sala s-a starnit rumoare si chiar si plasatorii au intrat in panica, vazand acea figura. Intuind ca e ceva in neregula, din trei salturi am fost pe scena, cautand sa-l prind pe respectivul caraghios, despre care credeam ca e vreun intrus. M-am repezit cu toata puterea in draperii, unde chipul acela inca ma privea, dar am prins... aerul! Capul care se ivise printre draperii a disparut instantaneu si cand mi-am zis in gand ca tocmai ma aflasem la cativa centimetri de fantoma, mai ca am zburat de pe scena! Numai de teatru nu mi-a mai ars...”.

Fantomele celor care au trait la hotel bantuie si astazi camerele
 In hotelul „Magnificent”, construit special pentru cazarea actorilor ce filmeaza in studiourile hoolywoodiene, s-au intamplat, de-a lungul anilor, numeroase drame. In anii ’30, de exemplu, aici a fost ucisa o starleta, de catre faimosul mafiot Abe Machiola. De atunci, fantoma ei bantuie camerele hotelului (cazul a fost prezentat si intr-un recent documentar Discovery – n.n.), dandu-le fiori reci actualilor locatari. Tot in acest hotel, actrita Jane Fonda spune ca i s-a aratat spiritul tatalui ei, Henry, un monstru sacru al anilor 50-60, care a locuit luni de zile in aceeasi camera si care i-a oferit iubitei sale fiice... sfaturi privind viitoarea ei cariera! „Am fost placut surprinsa de aceasta vizita stranie, poate si putin speriata la inceput, a declarat «regina fitnes-ului», dar apoi m-am gandit ca este intr-adevar tatal meu, cu grija acaparatoare ce mi-a purtat-o toata viata si la care nu putea renunta nici dupa moarte!”

Blues Brothers, de dincolo de moarte
 Dan Aykroyd, actorul cunoscut si publicului nostru din numeroase comedii de succes, sustine ca este si el deseori vizitat de fantoma bunului sau prieten John Belushi, actor cu care a facut o pereche de senzatie in comedia „The Blues Brothers” si care a decedat in 1982, in urma unei supradoze de droguri. „O data, stateam intr-un colt al studioului, epuizat, dupa o zi de filmare, povesteste Aykroyd, cand mi s-a parut ca vad ceva ca un abur. Am mai stat putin, mi-am marit atentia si aburul a prins contur. Am vazut chipul lui John, schimonosit ca de o durere fizica. Parea prins, agatat in ceva, ca intr-o capcana, si am simtit in minte un gand, ca un imbold, ca si cum m-ar fi implorat «Danny, scoate-ma de aici!». Dar viziunea a disparut inainte de mai apuca sa schitez vreun gest”.

Un comentariu:

Darwin Bruno spunea...

Interesante.